Thursday, October 13, 2011

TOLONGGGGG...!!!!



Eeehh...!! dimana aku ni..?
mengapa aku disini...?
tempat apa ni...?
Ya Allah....tak mungkin...arrahhhhh...tolong....
dibelakang ku, sang naga sedang mengintai..
tidak sabar menunggu saat..,
menyemburkan api yang menjulang-julang..
membakar aku hangus menjadi abu..,

aduhh..dibawah tapak kaki ku ..duri mencucuk..
di segenap inci kulit ku yang mulus
tanah yang ku pijak panas seperti bara
baju yang ku pakai busuk, hanyir, penuh darah dan nanah
eeeuuuwwww....!!!

rambut ku kusut masai
kulit ku hitam legam, berkudis dan bernanah
badan ku busuk,..arrrhhhhh....apa semua nieh..,
tiba-tiba...terdengar suara yang sangat menggerunkan ..,
"kau banyak dosa..,kau banyak dosa...,"
katanya lagi..,"aku datang hanya untuk menghukum kau...
kau banyak buat maksiat, kau tidak menjaga mata dan tangan kau,..
hati kau penuh dendam,riak, berbangga diri, sombong...,
mari sini...mari sini...."suara itu bertempik lagi...
ooohhhhhh...tidak, kemana aku hendak lari...
tolong aku....tolong...tolong aku........

aku lari sekuat hati..,tapi...
suara itu tetap mengejarku..gemanya ada dimana-mana...
hahahahahahhaha...hilainya seperti mengejek-ejek...
"diam..!!.diam..!!" aku juga menjerit sama...,
aku terduduk sambil menangis...
"kau siapa..? rintihku...
hahahahhahaha...."kau tanya siapa aku"..? lagi sekali aku diperli...cisss..
aku adalah hatimu yang kotor..,
aku adalah hatimu yang takkan mampu kau bohongi..
setiap kesalahan, kemaksiatan dan kejahatan yang kau lakukan...
kau boleh sembunyikan dari pandangan orang lain...
tetapi tidak kepada aku....hahahahahha....
diam...diam...diam...!!!.

dalam kekalutan yang amat dahsyat itu
tiba-tiba.., datang lagi satu suara yang entah dari mana....
suara yang sungguh mendamaikan....
jelas menusuk ke dalam kalbu...langkahku mati seketika...
yaaa,...suara ini yang kucari-cari selama ini...
katanya..,"pulanglah sayang..,pulanglah, carilah dirimu yang hilang itu"
kembalilah kepada fitrah...
dia sebenarnya ada disisi mu,
hanya kerana dosa yang menghitam didalam hati mu
lantas menjadi tembok pemisah antara kau dan dia...."
terasa hiba dan sayu mendengar suara itu...
"tolong aku wahai suara"...aku merayu dalam sendu...
keluarkan aku dari sini...jangan tinggalkan aku...
aku sendirian,...aku keseorangan..,aku kesepian...
aku bingung....alam apakah ini...??

ohhh tidakkkk....
sang naga itu sedang ligat mengejar aku dari belakang..
suara keras itu juga silih berganti mengancam aku
aku terus berlari dan berlari tanpa arah tuju
aku ketakutan..,yang amat sangat...,

kepenatan dan kehausan melemahkan langkahku...
aku tersungkur...tersembam arrhhh....sakitnyaaa...
duri ada dimana-mana...peritnya hanya Allah saja yang tahu...
Ya Allah....apa harus aku buat...
sepantas angin taufan
suara keramat itu datang lagi menerjah kecuping telingaku...
teruskan berlari sayang....lihat cahaya putih dihadapanmu..
ikutlah cahaya itu insyaAllah
nanti kau akan bertemu dengan dirimu...
jangan berhenti...sayang, jangan putus asa..
bersabarlah dengan ujian ini....
ingatlah tiada siapa yang dapat menolongmu
kecuali ALLAH SWT...

begitulah aku sentiasa dalam pelarian....,
bukan pelarian tanpa izin PATI...
aku tidak tahu untung nasib ku dipenghujung jalan
aku cuma berharap dan berdoa...mudah-mudahan....
aku sampai kegarisan penamat
walaupun terpaksa merangkak...
walaupun bukan bergelar juara..
setidak-tidaknya aku sampai ke garisan..
bukannya terhenti di pertengahan jalan....

YA ALLAH BERILAH AKU PERTOLONGAN...KASIHANILAH AKU...

by..hamba yang berdosa

No comments: